Monday, October 02, 2006

Padden overal: een excuus


Dit weekeinde heb ik een pad verontwaardigd toen ik bij mij oude biologieleraren aan het tuinieren was. Dat is een omschrijving van de afgelopen paar dagen die het vreemder doet overkomen dan het eigenlijk was. Beter gezegd; ik heb met Alyanne en nog een heel stel geholpen de tuin van haar ouders enigzins op orde te stellen. Daar heb ik op een gegeven moment een pad beroofd van zijn slaapplek en ben ik toen het beest achter na gaan zitten met een fototoestel?

Ja, dat moet ik ook bekennen.
Nu moet ik zeggen dat van alle amfibieën en ander kruipend gespuis, padden mijn favoriet zijn. Ik wil dan ook benadrukken dat het mij spijt. Als er padden zijn die dit lezen (Docters Van Leeuwen uitgezonderd): "Nooit meer zal ik jullie zonder goede reden van jullie verblijfplaatsen verjagen".

Addendum


Ik had ook nog een tekening gemaakt van Alyanne's zusje Marilou (een ijsje voor degene die me
even laat weten hoe je Marilou wel spelt). terwijl ze haar huiswerk voor de kunstacademie moest maken; een stilleven in potlood van een glas wijn, een glas water en een glas melk. We waren het hier thuis met elkaar eens dat het de meest verschrikkelijke schoolse opdracht mogelijk was en dat het woord autonoom eigenlijk niet op zijn plaats was hier.

No comments: